- +38(0542)68-77-87
- Україна, м.Суми, вул. Харківська, 116, Головний корпус
- info@el.sumdu.edu.ua
Пам'ятник на родинному похованні Харитоненків
Назва пам'ятника :
Пам'ятник на родинному похованні Харитоненків
Регіон :
Сумська обл.
Адреса пам'ятника :
вул. 20 років Перемоги, центральне кладовище, м. Суми, Сумський район
Статус :
Пам'ятка нацiонального значення
Рік (роки) встановлення, дата (за наявності інформації) :
1894
Класифікація часу за історичною епохою встановлення пам’ятника :
імперський період XVIIІ ст. - 1918 р.
Автор (автори) :
Арістід Круазі
Особа / подія, якій присвячений пам’ятник:
реальна особа/подія
Гендер:
змішана група
Соціальний статус :
управлінська еліта
Компоненти пам'ятника :
Висота скульптури - 3,5 м, постаменту 2,5 м.
Матеріал :
змішані матеріали
Тип композиції :
багатофігурна композиція
Мистецький підхід :
фігуративне мистецтво
Наратив , що увіковічнено :
Українську державність
Стан :
наявний
Відповідальні за утримання :
Сумська міська рада
WEB-сайт організації :
Додаткова текстова інформація (за наявністю)
Пам' ятник з білого мармуру по вертикалі складається з двох частин. У верхній - розп'яття, у нижній - постать Богоматері (по ліву руку від Христа) і апостола Іоанна (по праву). Христос на хресті - в терновому вінку і пов'язці на стегнах, один кінець якої падає зборками (по-різному спрямованими) до основи Хреста. Голова з довгим волоссям (яке все-таки не торкається плечей) схилена донизу і ліворуч. Скульптору вдалося передати напругу м'язів усього тіла. Особливим акцентом фізичних страждань є чітко модельована грудна клітка. Богоматір і апостол Іоанн в традиційному довгому одязі (хітоні), що драпірується багатьма складними зборками. Діва Марія сидить навколішки, схиливши голову обличчям до Розп'яття. У апостола Іоанна, який стоїть, ліва рука втрачена, права притиснута до грудей, голова схилена. Між обома постатями і Розп'яттям є виступ з обробкою поверхні під природний камінь, що відділяє Розп'яття від нижніх постатей, тому кожна частина має власний простір. Це виключає мотив безпосереднього змішування і посилює філософський характер образів і пам'ятник в цілому. На постаменті - підпис автора, французького скульптора Арістіда Круазі (2-а пол. 19 - поч. 20 ст.).