EN
Пам'ятник-погруддя Івану Федоровичу Хмарі, який трагічно загинув в Антарктиді, рятуючи експедиційне устаткування
Назва пам'ятника :

Пам'ятник-погруддя Івану Федоровичу Хмарі, який трагічно загинув в Антарктиді, рятуючи експедиційне устаткування

Регіон :
Полтавська обл.
Адреса пам'ятника :
Хорольський район, с. Вишняки
Статус :
Пам'ятка мiсцевого значення
Рік (роки) встановлення, дата (за наявності інформації) :
1969 р.
Класифікація часу за історичною епохою встановлення пам’ятника :
радянський період (1922-1991 рр.)
Особа / подія, якій присвячений пам’ятник:
реальна особа/подія
Гендер:
чоловічий
Соціальний статус :
робітничий клас
Матеріал :
камінь
Тип композиції :
однофігурна композиція
Мистецький підхід :
фігуративне мистецтво
Наявність тексту :
Так
Мова (мови) тексту :
Українська
Наратив , що увіковічнено :
Популяризацію радянської тоталітарної системи
Стан :
наявний
Відповідальні за утримання :
Хорольська міська рада
WEB-сайт організації :
Додаткова текстова інформація (за наявністю)
У 1950-х рр. під час проведення міжнародного геофізичного року Радянський Союз почав наукове освоєння Антарктиди. Українці, як наприклад тракторист Іван Хмара, поклали на вівтар вивчення Антарктиди свої життя. Уродженець с. Вишняки, Хорольського району, Полтавської області 19-річний І. Хмара під час військової служби на острові Діксон пройшов надзвичайно тяжкий конкурс серед механіків різного віку на участь в першій радянській антарктичній експедиції. Він став механіком-водієм санно-гусеничного поїзда. В Антарктику він відправлявся будучи військовослужбовцем строкової служби. З перших днів січня 1956 р., коли криголамні судна підійшли до Антарктиди і почали висадку для створення радянської станції «Мирный», Іван Хмара був там де кипіла робота. 21 січня 1956 р. йшло розвантаження дизель-електрохода «Обь» поблизу місця будівництва станції «Мирный». Іван Федорович Хмара з напарником, вже допомагали новоприбулим в розвантаженні. При вивантаженні будівельно-монтажного обладнання один з тракторів з причепленими саньми з раптово заглухлим двигуном застиг над проломом. Тракторист вискочив з кабіни. Іван не зобов’язаний був йти на ризик, це був не його трактор, але він же знав, що вся техніка дійсно на вагу золота… Хмара встиг застрибнути в кабіну, завів двигун і направив трактор назад, до теплохода. Але тут пролунав тріск льоду і… Івана не стало… глибина пролому в тому місці сягала 72 метрів. Пам’ятка монументально го мистецтва Наказ МКМС від 25.02.2020 № 1062 2936 -Пл

http://surl.li/nbntv

http://surl.li/nbnul